07.10.2019

Ανοιχτή απάντηση στην Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα

Ανοιχτή απάντηση στο κείμενο της θεολόγου κ. Εύης Βουλγαράκη-Πισίνα με τίτλο «Ο εφιάλτης μιας αρίας φυλής». Δημοσιεύτηκε στις 2 Οκτωβρίου «2019» στην Εφημερίδα των Συντακτών.

Κυρία Βουλγαράκη-Πισίνα,

παρότι συμφωνώ σε πολλά από αυτά που γράψατε για τον εθνικιστικό σκοταδισμό των φονταμενταλιστών, θέλω να αποκαταστήσω κάποια από τα σφάλματα που κάνετε στο κείμενο σας, εύχομαι εξ αγνοίας. Η «Πίστη των Ελλήνων» δεν σχετίζεται με τον Γεσούα μπεν Γιοζέφ ή κατ' εσάς Ιησού Χριστό, εκτός αν μπερδεύετε τους Έλληνες με τη πίστη των Ρωμιών. Επίσης, θέλω να σας ενημερώσω ότι οι Deutsche Christen («Γερμανοί χριστιανοί») ήταν Προτεστάντες και ουδέποτε διαμαρτυρήθηκαν για την φυλάκιση των Γερμανών «Παγανιστών» στα ναζιστικά KZ.
Να μιλάτε εσείς για «παγανιστοναζιστική» ιδεολογία, τη στιγμή που ο Ludwig Fahrenkrog αρνιόταν να χαιρετάει ή να τελειώνει τις επιστολές του με το γνωστό «Heil Hitler», μαρτυρεί μια εφιαλτική αναίδεια που σίγουρα δε σας τιμάει. Δε σας τιμάει, επίσης, να παίρνετε θέση κατά του φονταμενταλισμού, τον οποίο τοποθετείτε μάλιστα εκτός εκκλησιαστικής αιθούσης, και ταυτόχρονα να κάνετε λόγο για μια «φιλάνθρωπη ορθόδοξη παράδοση», ενώ γνωρίζουμε τα κυρήγματα μίσους και τα εγκλήματα που διέπραξαν οι «Άγιοι», Αυτοκράτορες και Μοναχοί της Ορθοδοξίας κατά την ύστερη αρχαιότητα, το μεσαίωνα και στις αρχές της αναγέννησης. Στα χαριτωμένα κηρύγματα ενός Αμβροσίου ή τις θεωρίες συνωμοσίας ενός Σεραφείμ δε χρειάζεται να αναφερθώ. Υπό το πρίσμα της Ελληνικής εθνοκτονίας, η κάθε αναφορά σε μια «φιλάνθρωπη ορθόδοξη παράδοση» αποτελεί, κατ' εμέ, τουλάχιστον κακογουστιά, αν όχι προσβολή των θυμάτων της Ορθοδοξίας, Ελλήνων και μη.
Η δε «σύμπλευση της Εκκλησίας με την Ακροδεξιά», στην οποία αναφέρεστε, όχι μόνο δεν είναι αδύνατη και αδιανόητη, όπως γράφετε, αλλά από την εποχή του Μεταξά (ο «Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός» του οποίου παραπέμπει στο Τρίτο Ράιχ) μια πραγματικότητα που εσείς, για δικούς σας λόγους, προτιμάτε να αγνοείτε. Όμως για τα τέρατα που γεννάει η Ορθοδοξία ή έστω ο φανατικός πυρήνας της, δεν ευθύνονται τρίτοι, αλλά μια συγκεκριμένη κάστα ανθρώπων που δεν θέλει ή αδυνατεί να αποδεχτεί πως το Βυζάντιο έχει πέσει.
Παίρνοντας υπόψη τη θέση και τα επαγγελματικά σας συμφέροντα, αντιλαμβάνομαι τους λόγους για τους οποίους νιώθετε την ανάγκη να εκλογικεύσετε κάποια, ας τα πούμε προβληματικά εκκλησιαστικά φαινόμενα, αλλά αυτό δεν συγχωρεί ούτε τα στερεότυπα, ούτε την συνειδητά επιλεκτική «άγνοια» που χαρακτηρίζει το άνω κείμενο σας.
Διά αυτού του τρόπου δε θα μπορέσετε ποτέ να δώσετε λύση στο πρόβλημα του φονταμενταλισμού, που λόγω του αντικοινωνικού ανορθολογισμού των θιασωτών του έγινε κοινωνικό πρόβλημα, αφού αρνείστε να δείτε από που πραγματικά πηγάζει.

Μετά τιμής,
Στυλιανός Αρίστων Κοροβίλας