22.04.2013

Ελληνική Θρησκεία: Η προέλευση και πορεία της

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ – Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ
Το κείμενο δεν διεκδικεί ιστορική πληρότητα· αποσκοπεί στην παρουσίαση της πορείας του ελληνισμού στους αιώνες.

Μινωϊκός Πολιτισμός (Η ελληνική κουλτούρα και θρησκεία είναι μινωικής-μυκηναϊκής προέλευσης.)



Μυκηναϊκός Πολιτισμός (Πρόδρομος της κλασικής ελληνικής κουλτούρας και θρησκείας.)



Αρχαϊκή Ελλάδα (Όμηρος, Ησίοδος, υλοζωϊσμός, οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι σαν τον Ξενοφάνη, Παρμενίδη και Ηράκλειτο.)



Κλασική Ελλάδα (Πλατωνισμός, Αριστοτελισµός κτλ.)



Ελληνιστική Ελλάδα (Επικουρισμός, Στωϊκισμός, Πυρρωνισμός κτλ.)



Ύστερη αρχαιότητα (Πλωτίνος, Πορφύριος ο Τύριος, Ιάμβλιχος, Σερήνος Σαλλούστιος, Φλάβιος Κλαύδιος Ιουλιανός, Σώπατρος, Υπατία, Πρόκλος, Δαμάσκιος, Σιμπλίκιος. Ο αυτοκράτορας Ιουλιανός ορίζει τον «Ελληνισμό» ως επίσημη ονομασία της θρησκευτικής παράδοσης των Ελλήνων, «επειδή αυτή δεν περιοριζόταν στη θεολογία, αλλά περιλάμβανε ολόκληρη την παιδεία και τον πολιτισμό που διαμόρφωσαν οι Έλληνες, καθώς και τις ηθικές και θεσμικοπολιτικές αντιλήψεις τους» [Marion Giebel: Kaiser Julian Apostata, σελ. 8, Ντίσελντορφ 2006]. Εθνοκτονία του ελληνικού έθνους.)



Πρώιμος Μεσαίωνας (Οι τελευταίοι εθνικοί Έλληνες της Λακωνίας, οι εθνικοί Έλληνες της Μάνης της Πελοποννήσου. Βίαιος εκχριστιανισμός των Ελλήνων της Λακωνίας από το «950» έως το «988».)



Μεσαίωνας (Γεώργιος Γεμιστός-Πλήθων και ο «πληθωνικός» κύκλος του Μυστρά. Ανανέωση της ελληνικής θρησκείας με βάση τον πλατωνισμό από τον Πλήθωνα. Επιρροή του Πλήθωνα στους Ιταλούς ουμανιστές Cosimo de Medici και Marsilio Ficino. Ιουβενάλιος, Δημήτριος Ράλλης Καβάκης, Μανίλιος Μάρουλος.)



Νεότερη εποχή (Ηλύσιος Καλλέντζης ή Καλέντζης, Μιχαήλ Μάρουλος, εθνικοί Έλληνες «stradiotto/στρατιότο», Νικόλαος Πολίτης, Thomas Taylor, Louis Menard, Έλληνες Ιακωβίνοι στα Επτάνησα από το «1797» μέχρι το «1799», λατρεία της Δήμητρας στο χωριό Ελευσίνα κοντά στην Αθήνα έως το «1801».)



Σύγχρονη εποχή (Αναζωογόνηση του Ελληνισμού, πρώτη δημόσια ιεροπραξία στην Ελλάδα το «1987». Ένωση Ελλήνων εθνικών και πολυθεϊστικών ομάδων στην Ελλάδα. Ίδρυση του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών (Υ.Σ.Ε.Ε.) για την ανάδειξη και υπεράσπιση του εθνικού Ελληνισμού και την καταπολέμηση του μισελληνισμού. Ίδρυση της ελληνικής κοινότητας ΛΑΒΡΥΣ. Ίδρυση ελληνικών εκδόσεων και του περιοδικού ΔΙΙΠΕΤΕΣ. Ίδρυση του Ευρωπαϊκού Συνέδριου Εθνικών Θρησκειών - ECER, μέλος του οποίου είναι το ΥΣΕΕ. Παλινόρθωση της Ελληνικής θρησκείας, ορθοπραξίας και του ελληνικού έθους στα τέλη του «20ου» αιώνα. Μάχη για την θεσμική αναγνώριση της Ελληνικής θρησκείας ως νομική προσωπικότητα. Αναγνώριση της Ελληνικής θρησκείας υπό την ονομασία «Ελληνική εθνική θρησκεία» ως γνωστή θρησκεία από το ελλαδικό κράτος. Ίδρυση παραρτημάτων του ΥΣΕΕ στην Κύπρο και Αμερική, ίδρυση του φιλοσοφικού σωματείου «Φιλοσοφικό Αθήναιον Εκατηβόλος». Αγώνας κατά την εθνικιστική και «νεοπαγανιστική» καπηλεία και πολιτισμική ιδιοποίηση της Ελληνικής παράδοσης, καταπολέμηση του μισελληνισμού. Αντιπαράθεση και σύγκρουση με τον «νεοπαγανισμό» και την «Νέα Εποχή» λόγω της εκμετάλλευσης και διαστρέβλωσης της Ελληνικής παράδοσης. Ματαίωση της προσπάθειας του «νεοπαγανισμού» να «βάλει πόδι» στον Ελληνισμό, να τον ορίσει και νοθεύσει, μεταφέροντας εις αυτόν νεο-αποκρυφιστικές πρακτικές και έννοιες και ενσωματώνοντας τις διδασκαλίες του στην ελληνική κοινότητα των ΗΠΑ. Παρουσίαση του Ελληνισμού στο «Κοινοβούλιο των Θρησκειών του Κόσμου» στο Τορόντο το «2018». Σταδιακή αποκατάσταση του Ελληνισμού στην νεοελληνική κοινωνία. Βλάσης Γ. Ρασσιάς, Timothy Jay Alexander κ.ά.)